Polka ciągle bez antyperspirantu

Według badań TNS OBOP 91% kobiet deklaruje, że używa antyperspirantu każdego dnia. Dane sprzedażowe wykazują jednak, że przeciętna Polka kupuje rocznie jedynie dwa antyperspiranty. Przy codziennym stosowaniu ilość ta wystarczyłaby jedynie na 143 dni w roku. Tymczasem Brytyjki zużywają nieco ponad pięć antypersirantów rocznie – przy deklaracji codziennego ich używania na poziomie 84%.[1]

Jak wynika z badania codziennych zwyczajów kobiet w zakresie higieny osobistej i pielęgnacji przeprowadzonych przez TNS OBOP[2] dla Rexony wśród najważniejszych codziennych czynności wykonywanych przez Polki znajdują się: mycie zębów (96%), używanie perfum (87%), a także stosowanie antyperspirantu (84%). Równocześnie Polki wskazały, że antyperspirant (66%), szampon do włosów (43%) oraz krem do twarzy (39%) to trzy najważniejsze produkty niezbędne w ich codziennej pielęgnacji.I choć zdecydowana większość wskazuje, że stosuje antyperspirant przynajmniej raz dziennie, badania dotyczące faktycznej sprzedaży tego kosmetyku zdają się temu zaprzeczać.  

Zaskakujące wnioski płynące z badań mogą wynikać z faktu, że Polki traktują antyperspiranty praktycznie na równi z perfumami – bez perfumowania się „nie wyjdzie z domu“ 58% ankietowanych, bez użycia antyperspirantu – 62%. Ponad połowa kobiet wskazuje ponadto, że oprócz czynności higienicznych wykonanych rano, dokonuje poprawek w ramach higieny i pielęgnacji w ciągu dnia (55%). Antyperspiranty rzadko jednak znajdują się wśród przedmiotów, które kobiety noszą przy sobie (41%).

„Niestety w dalszym ciągu część Polek nie stosuje antyperspirantu codziennie. Podobnie część kobiet nie stosuje ich, kiedy jest w domu lub uznaje prysznic za wystarczający sposób zapobiegania przed nieprzyjemnym zapachem. Dlatego w szczególności przed nachodzącym latem zależy nam na tym, aby zwrócić uwagę na ten problem i przekonać Polki do zmiany zachowań“ – komentuje wyniki badania Edyta Sęk, Brand Activation Manager Rexona, która wprowadza właśnie nową linię antyperspirantów z innowacyjną techologią Motion Sense. „W odpowiedzi na potrzeby kobiet nowa linia Rexony została wzbogacona o nową, przełomową formułę MotionSense, opartą na zawartych w kosmetyku kapsułkach, które uwalniają zapach pod wpływem ruchu“ – dodaje Edyta Sęk.

Według deklaracji antyperspiranty stosują zarówno kobiety, które mają problem z nadmiernym poceniem się, jak i te, które takiego problemu nie mają (odpowiednio 95% i 98%). Obie grupy deklarują również, że stosują tego typu produkty przynajmniej raz dziennie (odpowiednio 98% i 97%). Badane stosują antyperspiranty głównie wtedy, kiedy idą do pracy (55%). Drugą w kolejności wymienianą okazją jest wzmożony wysiłek fizyczny (36%).

Przy wyborze antyperspirantu kobiety kierują się przede wszystkim jego zapachem (70%), długością działania (68%) oraz przekonaniem, że nie brudzi ubrań (57%). Dla 39% ważna jest również jego forma – aerozol, fluid, krem lub żel. Długość działania jest również najczęściej wymieniana jako cecha najważniejsza antyperspirantu. Twierdzi tak niemal połowa respondentek (44%).


[1] Źródło: Dove Real Beauty 2010, TNS 2011

[2] Badanie wykonane na reprezentatywnej ze względu na wiek, wykształcenie i region zamieszkania grupie kobiet w wieku 16 – 49 lat, N = 600. Metodologia CAWI (in home). Realizacja na terenie całej Polski. Termin realizacji: 08.04 – 11.04.2011
Unilever jest jednym z wiodących światowych producentów artykułów powszechnego użytku sprzedawanych w ok. 170 krajach pod znanymi markami – jak m.in. Algida, Knorr, Hellman’s, Lipton, Flora, Dove, Rama, Cif i Domestos. Unilever globalnie zatrudnia 163 000 pracowników w 100 krajach, a obroty firmy w 2009 roku wyniosły blisko 40 mld EUR.

W Polsce Unilever zatrudnia 3300 pracowników; a 25 polskich menedżerów pracuje w zagranicznych firmach Unilevera. Posiada w kraju cztery fabryki, a 20 proc. produkowanych tu wyrobów trafia na eksport. Na lokalnym rynku Unilever ma pozycję lidera w kategoriach: produkty kulinarne (buliony, fixy, zupy jednoporcjowe typu instant, sosy sałatkowe), margaryny, herbata, lody, dezodoranty, środki czystości. Więcej: www.unilever.pl

Walk&Talk

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zabiegi kosmetyczne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.